JellyPages.com

Sunday 13 November 2011

entry kawan

Bila terbaca entry seorang sahabat
Jiwa merundum sayu 
Aku bersalah membuatkan kau terlibat sama
Seandainya aku tahu pasti gelaran "dunia penuh kebencian"
Tidak akan hadir 


Aku tahu kau sesal dan hilang rasa hormat di hati 
Rasa membenci makin menjadi
Bukan kau disakiti 
Tapi kau melihat org sebantal dgn kau diperlakukan seperti itu 
Kalau kau rasa sakit apatah lagi org yg merasa
 Mesti lagi peritkan


 Bukan tdk menjaga kehormatan sendiri 
Tp ckup dijadikan iktibar dalam diri hingga kemati 
Aku tahu kau menjaga dgn baik dan 
tidak sesekali menjual keburukan orang lain pd msyt sana
Aku yakin kau sentiasa memahami
dan kita bersama berusaha menuju kearah yang lebih baik


Sesungguhnya aku tdk pernah
merasuk fikiran kamu 
Kamu yg nilai sendiri
tahu itu ini
dengan mata kepala sendiri


Cuma tahap kerisauan seseorang
 menjadikan jiwa kacau
 sering menyalahkan takdir
walaupun tdk ada kesungguhan
"umpama baling batu ke sungai
tapi sorok tangan."
Bak kata kau sahabat


Sampai kapanpun kita akn bertemu
 Rasa rindu yang hadir dalam diri 
 membuatkan jiwa merana
sekali kita lakukan kita kena tunaikan





* wahai kawan tahanlah amarahmu... nnt mkn ayam 2 ketul k..=p 













 





2 comments:

Anonymous said...

Tak perlu bersedih lama. Cinta itu milik Allah. Hari ini Dia tarik rasa cinta dari hati pasangan kamu sehingga tawar hatinya. Sebab, mungkin esok atau lusa Dia campakkan rasa cinta yang lebih segar dalam hati si dia yang setepatnya untuk kamu. Semalam kamu berjalan dengan tidak cermat dan tidak berhati-hati. Hari ini dan esok, waspadalah jangan terpijak atau memijak onak dan duri. Jangan kau kutip lagi serpihan kaca. Buka mata, buka mata hati, guna iman dan tawaqqi. Akhirnya, 'kan kau jumpakan permata

Aisyah Farisya said...

=')..insyaALLAH....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...