JellyPages.com

Saturday 24 September 2011

Janganla Bersedih..

saya perlu kuat...ya saya perlu kuat utk hadapi semuanya.... saya tdk mau kecewakan sesiapa lg... saya perlu tabah..tabah walaupun sakit yg teramat aku pasti ble berubah... tdk ada siapa dpt bantu aku melainkan diri sendiri dan yg diatas sana yg lebih AGUNG......

“Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari (hal yang) menyedihkan dan menyusahkan, lemah dan malas, bakhil dan penakut, lilitan hutang dan penindasan orang.”(HR. Al-Bukhari 7/158. Rasulullah shallallaahu ‘alaihi wasallam senantiasa membaca doa ini, lihat kitab Fathul Baari 11/173)

“Tiada Tuhan yang berhak disembah selain Allah Yang Maha Agung dan Maha Pengampun. Tiada Tuhan yang berhak disembah selain Allah, Tuhan yang menguasai arasy, yang Maha Agung. Tiada Tuhan yang berhak disembah selain Allah, Tuhan yang menguasai langit dan bumi. Tuhan Yang menguasai arasy, lagi Maha Mulia.” (HR. Al-Bukhari 7/154, Muslim 4/2092)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...